سومین قسمت از آموزش کار با وب سرویس دروازه پرداخت اینترنتی بانک پارسیان
سوالات متداول فنی نصب درگاه پرداخت اینترنتی پارسیان
- کد خطای ۲۲ : merchant authentication failed
این کد خطادر اکثر مواقع مرتبط به IP شما میباشد که ناشی از مغایرت موجود بین IP ثبت شده در سیستم شرکت تجارت الکترونیک پارسیان و IP default سرور شما میباشد در این خصوص توصیه میگردد که در ابتدا با hosting سایت خود تماس حاصل نموده و IP default سرور سایت را چک نمائید.در صورتی که مشکل از ip نباشد میتوان نتیجه گرفت که pin پذیرنده صحیح نبوده که در این صورت تمام کاراکتر های pin باید مطابق pin دریافتی از شرکت شرکت تجارت الکترونیک پارسیان باشد ( البته این موضوع به ندرت از طرف پذیرنده رعایت نمیگردد)
نکته: IP نمایش داده شده در هنگام ping گرفتن از سایت لزوما default IP سرور نبوده و نمیتوان از این طریقdefault IP را استخراج نمود.
- کد خطای ۱۴ : InvalidMerchantMaxTransAmount
این کد خطا مربوط به بالاتر بودن مبلغ تراکنش از سقف تراکنشی در نظر گرفته شده برای شما در بانک میباشد که این سقف متناسب با نوع کسب وکار شما توسط بانک تنظیم میگردد.
- کد خطای SaleIsAlreadyDoneSuccessfully : 30
با توجه به اینکه شماره درخواست ordereid)) ارسالی از سایت به درگاه پرداخت اینترنتی بانک پارسیان نباید تکراری باشد چنانچه به هر دلیلی شماره درخواست مورد نظر از سمت سایت مجددا به درگاه ارسال گردد این خطا بوجود می آید.لذا شماره در خواست میبایست برای هر تراکنش منحصر بفرد باشد.
- تراکنش موفقیت آمیز بوده ولی پول به حساب واریز نشده است.
با توجه به اینکه تسویه ها هر شب ساعت ۲۳.۳۰ صورت میگیرد تمامی تراکنش های مربوط به یک روز که صرفا تا آن ساعت انجام گرفته صبح روز بعد در حساب پذیرنده خواهد بود.به عنوان مثال چنانچه یک تراکنش ساعت ۲۳:۴۵ دقیقه روز شنبه صورت پذیرد جزو تراکنش های روز یکشنبه پذیرنده به حساب آمده ودرروزدوشنبه صبح در حساب پذیرنده خواهد بود.
- در صورت عدم عودت وجه دارنده کارت دریک تراکنش reverse چه راهکاری در نظر گرفته شده است ؟
دارنده کارت میتواند با تماس با خدمات مشتریان به شماره ۶ -۲۲۶۶۱۷۰۰ مشکل مورد نظر را مطرح کرده تا نسبت به عودت وجه مورد نظر اقدا مات لازم صورت پذیرد.
- حداقل مبلغ موردخریدکالا یا خدمات برای استفاده از درگاه پرداخت پارسیان چقدر میباشد.
بجز کارت های خرید و هدیه پارسیان حداقل مبلغ خریدمورد نیاز برای سایر کارتها ۱۰۰۰ریال میباشد.
- نمیتوان به بانک وصل شد و هیچ کد خطائی نیز از سمت بانک دریافت نمیگردد و فقط یک صفحه سفید دیده میشود.
در ابتدا باید connection با بانک تست گرددبرای این منظور لازم است که دستور telnet به gateway پارسیان روی port ۴۴۳ انجام پذیردکه در صورت عدم برقراری ارتباط میتوان از آدرس های جایگزین برای به شرح زیر استفاده نمود:
Webservice:
https://www.pecco24.com:27635/pecpaymentgateway/eshopservice.asmx
gateway:
https://www.pecco24.com/pecpaymentgateway/
که آدرس های فوق باید جایگزین آدرس های قبلی در کد های برنامه نویسی شما گردد.ضمنا حتما چک گردد که پورت های مربوطه روی firewall سرور شما باز باشد.
در صورتی که مشکل ارتباطی وجود ندارداحتمالامشکل از کد نویسی سایت میباشد
در این مواقع توصیه میگردد مستندات فنی ارسال شده مجددا مورد مطالعه قرارگرفته و کلیه پارامترهای ارسالی چک شود.در صورتیکه درخواست ارسالی شما حتی به اشتباه هم برای بانک ارسال گرددیک کد ازطرف بانک به شما برگردانده میشود که از طریق آن میتوان در مورد مشکل اظهار نظر کرد.اگر هیچ کدی به شما برگردانده نمیشود بدین معنی است که درخواست شما به سرور بانک نمیرسد.
- به سایت بانک وارد میشود ولی ۱ rs= برگردانده میشود
در این حالت معمولا کاربر شماره کارت را وارد نکرده و یا کلید انصراف را زده است و یا مشخصات کارت را اشتباها وارد کرده است یا کارت معتبر نمیباشد.
- در هنگام ارتباط با بانک پیغام خطا soap گرفته میشود.
برای ارتباط با بانک احتیاج به بارگزاری کلاس soap میباشد.نکته بسیار مهم در خصوص کلا سهای soap پشتیبانی آنها از ورژن زبان برنامه نویسی سایت شماست.در صورت نصب صحیح soap این مشکل رفع خواهد شد.کلاس متناسب با ورژنsoap براحتی در اینترنت قابل دانلود است.
نظرات