سئوطراحی وبمباحث عمومی

بررسی رفتار کاربران از نظر گوگل و تاثیر آن در seo

بررسی رفتار کاربران از نظر Seo

بررسی رفتار کاربران از نظر گوگل برای رتبه بندی و دادن نمره به سایت شما پنج حالت دارد که در این مقاله حالت های مختلف را باهم بررسی خواهیم کرد.

Google برای بررسی نوع بازدید کاربران از Site شما و محتویات صفحات آن رباط های هوشمند مخصوصی به نام  Crawler (خزنده ها) طراحی کرده است که به صورت روزانه همراه با کاربران وارد Site شما میشوند و وظیفه آنها گزارش دادن نوع رفتار کاربران با Site شما به Search engine (موتورهای جستجو) است.

حالت اول Exit:

این حالت زمانی اتفاق می افتد که کاربر بلافاصله بعد از باز شدن پیج اصلی Site شما صفحه را میبندد و Close tab میکند و این کار به این معناست که Google قبلا سایت شما را به این کاربر معرفی کرده و پس از مطالعه ای کوتاه کاربر متوجه شده که مطالب شما برایش علاوه بر اینکه مفید نیست Spam هم است که این حالت از نظر Crawler ها اصلا جالب نیست.

حالت دوم Bounce rate:

در این حالت Crawler ها بعد از بررسی رفتار کاربران متوجه میشوند که کاربر پس از باز کردن Home page (صفحه اصلی) شما و بازدیدی کوتاه از آن (حدود سه تا پنج ثانیه) متوجه شده که مطالب شما برایش جذاب نبوده و بعد از گشت و گذاری کوتاه صفحه سایت شما را بسته که این گزارش برای شما در رقابت با سایت های دیگر امتیاز منفی محسوب میشود.

حالت سوم Use less:

در این حالت User (کاربر) وارد شده به سایت شما کمی Home page را بررسی و در آن مقداری گردش میکند ولی بر روی Link ها یا مطالب و تبلیغات و دکمه های موجود در آن کلیک نمیکند و مدت زمان کوتاهی در Site شما باقی میماند که این نوع بازدید از دو حالت قبلی بهتر بوده و این بار نمره منفی برای شما محسوب نمیشود.

حالت چهارم Useful:

در اینجا مطالب و ظاهر Site شما از نظر کاربر جذاب و دلنشین یا اصطلاحا Useful یا مفید بوده و بعد از مرور اولیه وارد Link ها و قسمت های دیگر Site شما میشود و بلاخره این یک امتیاز مثبت در گزارش Crawler ها از نظر رتبه دهی به سایت شما میباشد.

حالت پنجم Very useful:

بهترین و خوش بینانه ترین حالت از نظر گرفتن رتبه در Seo برای Crawler ها این است که کاربر وارد شده به سایت شما بعد از ورود و Click (کلیک) بر روی Link های مختلف موجود در Site شما در صفحات سایت شما چند دقیقه ای باقی بماند و روی Link های مختلف شما کلیک کند و در این حالت بهترین نمره به Seo سایت شما از نظر Crawler ها تعلق میگیرد.

نویسنده:علی کرامتی فر

نظرات