CSSHTMLطراحی وب

مزایای طراحی با div نسبت به table

css-table

حتما همه شنیدید که خیلی جاها توصیه میشه که برای Layout صفحه بجای Table از Div استفاده کنید. اما چرا؟

روزی که HTML ایجاد شد، ایده طراحان آن این بود که شما بتوانید یک کتاب را همانگونه که وجود دارد بر روی اینترنت منتشر کنید و برای این کار هم ابزارهای کافی و مورد نیاز را فراهم کردند. از آنجا که معمولا طراحان از ابزارها نسبت به دانشی که دارند به روش های متفاوتی استفاد می کنند به همین دلیل طراحان ( بی دانش تر ) در استفاده از ابزارهای Html دچار سردرگمی شدند و این ابزارها را بدلیل شباهت کار و بعضا بدلیل راحتی کار بجای هم استفاده کردند. یکی از مهمترین این ابزارها کنترلهای div و table هستند که معمولا بجای هم استفاده می‌شوند.

وظیفه اصلی تگ div در واقع چیدمان صفحه و طراحی قالب صفحه است و به همین دلیل است که نسبت به table فوق العاده انعطاف پذیرتر است. شما براحتی می توانید یک div را در هر مکانی از صفحه در کوتاهترین زمان قرار بدهید. حالا به این انعطاف پذیری قابلیت حرکت ( انتقال ) را که با کمک تکنولوژی آژاکس اضافه شده نیز بی افزایید.

از طرف دیگر، div کد کمتر و بهینه‌تری (<div> </div>) نسبت به یک table (که معادل <table><tr><td></td></tr></table>) ایجاد می‌کند. که این هم باعث کاهش حجم صفحه تولیدی می‌شود و هم باعث لود شدن سریعتر صفحه .

نظرات